Juda mówi w swoim liście o trzech mężach, którzy byli religijni, a
nie duchowi – Kain, Baalam i Korach (Juda 11). Przypatrzmy się im jeden
po drugim:
1.Kain
Kain nie był bezbożnikiem. On był głęboko religijnym człowiekiem,
który wierzył w składanie ofiar Bogu (1 Mojżeszowa 4:3). Abel również
złożył ofiarę Bogu. Jednakże różnica między tymi dwoma ofiarami i między
Kainem i Ablem to różnica jak między piekłem, a niebem, różnica między
religijnością, a duchowością. Kain i Abel reprezentują dwie drogi po
której ludzie chodzą – droga religijności i droga duchowości. Kain jest
typem osoby, która ofiaruję zewnętrzne rzeczy Bogu – pieniądzę, służby,
czas itp. Abel, z drugiej strony, symbolicznie złożył samego siebie na
ołtarzu kiedy zabił baranka i złożył go na ołtarzu.
Religijni ludzie mogą ofiarowywać dary, modlić się i czynić wiele
dobrych rzeczy – jednakże nie rozumieją co oznacza oddać samego siebie.
Mogą nawet oddawać odliczoną dokładnie dziesięcinę, ale nie uśmiercą
swojego ja w chwilach pokuszenia. Taka jest różnica między starym a
nowym testamentem. Mogłeś wejść w stare przymierze bez uśmiercenia
własnego ja. Jednakże jest rzeczą niemożliwą by wejść w nowe przymierze
bez uśmiercenia własnego ja. Jezus nie przyszedł by ofiarować
dziesięciny, ale aby ofiarować samego siebie jako ofiarę miłą Bogu. Kain
i Abel symbolizują szeroką i wąską drogę zbiżania się do Boga – droga
religijności i droga prawdziwej duchowości. Możesz być sługą nie
umierając dla samego siebie, ale nie możesz być synem bez tego.
Bóg odpowiedział na Abla ofiarę zsyłając ogień z nieba. Jednakże nic
nie spadło na Kaina ofiarę. Kiedy ktoś ustawicznie umiera dlla samego
siebie, dzień po dniu, będzie ogień z nieba nad jego życiem i jego
służbą. To jest prawdziwy chrzest duchowy i ogień o którym Jan
Chrzciciel mówił, ze Jezus ześle na tych do których korzeni siekiera
została przyłożona. Z drugiej strony brat, który zaledwie czyni właściwe
rzeczy zewnętrznie, może prowadzić dobre życie, ale będzie mu brakowało
ognia i namaszczenia w jego życiu. Szatana podróbka chrztu, która
dotyka emocji ( to co dzisiaj najczęściej podoba się innym) jest
bezużytecznym śmieciem w porównaniu z prawdziwym chrztem w Duch Świętym i
Ogniu, który Jezus zsyła na swoich uczniów, którzy wybierają drogę
krzyża.
2.Baalam
Baalam był kolejną religijną osobą. On był kaznodzieją, który chciał
służyć Bogu, ale który również chciał zarabiać dużo pieniędzy i spotykać
się z wielkimi tego świata (Księga Liczb 22). On szukał uznania i
finansowego zysku dla samego siebie używając do tego imienia Pana. Jest
wielu, wielu fałszywych proroków jak Baalam dzisiaj. Ich doktryny są w
zasadzie właściwe co do Litery Słowa Bożego. Jednakże wierzący bez
rozróżnienia duchowego nie potrafią rozpoznać, że oni są motywowani
duchem Baalama ( miłość pieiędzy i uznania). To są ci, o których Paweł
pisze w Filipian 2:21 mówiąc, że oni wszyscy szukają własnych korzyści.
Byli ludzie w kościele w Pergaminie, którzy żyli według doktryny Baalama
( Objawienia 2:14). Nie ma żadnej różnicy pomiędzy szukaniem uznania, a
pragnieniem wzbogacenia się kosztem kościoła. Obie postawy są tylko
dwoma wariacjami tego samgo ducha Baalama.
3.Korach
Korach był innym releigijnym człowiekiem. Pochodził z kapłańskiego
plemienia Lewitów (Księga Liczb 16). Jednakże był niezadowolony ze
służby, którą powierzył mu Pan. On pragnął być bardziej widoczny i mieć
znaczącą służbę, jak Mojżesz. To pożądanie (ubrane w strój religijny)
doprowadziło go na końcu do zniszczenia. Wraz z Korachem inni
buntownicy: Datan i Abiram i ich rodziny są jedynymi przypadkami w Bibii
ludzi którzy zostali żywcem wzięci do piekła (Księga Liczb 16:32,33).
Tak poważnie Bóg potraktował ten grzech buntu wobec autorytetu jaki on
sam ustanowił nas swoim ludem.
Większość starszych zborów, głosicieli, pastorów wyznaczyli się sami
do tych ról. Sprzeciwstawienie się nim, może nie być aż tak poważne.
Czasami nawet wydaje się to konieczne! Jednakże zbuntowanie się
przeciwko temu, którego sam Bóg wyznaczył przyniesie najsurowszy wyrok
Pana. Duchowy człowiek nawet by o tym nie pomyślał. Religijny ludzie
jednak pomyśleli by. Taka właśnie jest duchowa głupota, której
towarzyszy religijność.
Korach symbolizuje tych, którzy są w niezdrowej rywalizacji z innymi w
kościele. Kiedy bardzo ci ciężko chwalić i docenić bogobojnego brata,
to jest wskazówka, że masz coś z ducha Koracha w sobie. Kiedy
krytykujesz go, wtedy jesteś pełen ducha Koracha. Jeśli możesz słuchać
innych krytykujących go wtedy jesteś jak 250 buntowników, którzy
dołączyli do Koracha i którzy również zostali osądzeni przez Boga.
Nigdy nie możemy się stać duchowi jeśli nie nauczymy się rozróżniać
pomiędzy religijnością i duchowością. Potrzebujemy tego bardziej niż
kiedykolwiek.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Nie życzę sobie wulgaryzmów i bluźnierstw.
Ów blog jest przeznaczony dla osób, które pragną zrozumieć Boga a nie krytykować Go.