piątek, 27 maja 2016

Konieczny Warunek Zbawienia!





Już wiele razy słyszałem od nie jednej osoby "chrzest nie zbawia" i wiecie co? to racja.
Bo zbawieni jesteśmy z wiary i łaski w Jezusa Chrystusa. Nie z uczynków.

Zatem wiele osób mówi w swoim sercu, nie muszę się chrzcić aby dostąpić zbawienia.
Smutne to jest, jak wielu dziś unika posłuszeństwa wobec Jezusa Chrystusa.

Spójrzmy co to znaczy wierzyć: 

"Wiara zaś jest poręką tych dóbr, których się spodziewamy, dowodem tych rzeczywistości, których nie widzimy. Dzięki niej to przodkowie otrzymali świadectwo. Przez wiarę poznajemy, że słowem Boga światy zostały tak stworzone, iż to, co widzimy, powstało nie z rzeczy widzialnych."  Hebrajczyków 11; 1-3

Jeśli więc wierzymy w Jezusa Chrystusa, w to że umarł i zmartwychwstał, i że zasiadł po prawicy Ojca, oraz w całe pismo święte, które o Nim mówi. To wiemy, że całe pismo święte jest dla nas przeznaczone do wypełnienia w czynie.
To znaczy, że wiemy i wierzymy w potępienie jak i zbawienie.
Wierzymy, że nieposłuszeństwo wobec Boga, kończy się zawsze źle.

Chrzest jest posłuszeństwem wobec Jezusa, jest poddaniem mu się.
A jeśli chrzcisz się, to znaczy że wierzysz w to co czynisz, i wiesz dlaczego to czynisz, bo znasz Tego, Który Jest. 


Chrzest to również uczynek, my jednak wiemy, że z uczynków zbawieni nie jesteśmy.
Lecz co mówi Pismo Święte o wierze i uczynkach?:

"Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy [sama] wiara zdoła go zbawić? Jeśli na przykład brat lub siostra nie mają odzienia lub brak im codziennego chleba, a ktoś z was powie im: «Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i najedzcie do syta!» - a nie dacie im tego, czego koniecznie potrzebują dla ciała - to na co się to przyda? Tak też i wiara, jeśli nie byłaby połączona z uczynkami, martwa jest sama w sobie. Ale może ktoś powiedzieć: Ty masz wiarę, a ja spełniam uczynki. Pokaż mi wiarę swoją bez uczynków, to ja ci pokażę wiarę ze swoich uczynków. Wierzysz, że jest jeden Bóg? Słusznie czynisz - lecz także i złe duchy wierzą i drżą. Chcesz zaś zrozumieć, nierozumny człowieku, że wiara bez uczynków jest bezowocna? Czy Abraham, ojciec nasz, nie z powodu uczynków został usprawiedliwiony, kiedy złożył syna Izaaka na ołtarzu ofiarnym? Widzisz, że wiara współdziałała z jego uczynkami i przez uczynki stała się doskonała. I tak wypełniło się Pismo, które mówi: Uwierzył przeto Abraham Bogu i poczytano mu to za sprawiedliwość, i został nazwany przyjacielem Boga. Widzicie, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia na podstawie uczynków, a nie samej tylko wiary. Podobnie też nierządnica Rachab, która przyjęła wysłanników i inną drogą odprawiła ich, czy nie dostąpiła usprawiedliwienia za swoje uczynki? Tak jak ciało bez ducha jest martwe, tak też jest martwa wiara bez uczynków."

Zatem widzimy tutaj jasną odpowiedź, że nawet i demony nie są zbawieni mimo, że wierzą iż Jezus umarł na krzyżu.
Wiara bez uczynków jest martwa, do niczego się nie nadaje.

Czym jest więc Twoja wiara, jeśli unikasz chrztu? lub usprawiedliwiasz się przeróżnymi sposobami?
"Daremnie mi jednak cześć oddają, głosząc nauki, które są nakazami ludzkimi. Przykazania Boże zaniedbujecie, a ludzkiej nauki się trzymacie. I mówił im: Chytrze uchylacie przykazanie Boże, aby naukę swoją zachować." 
ew. Marka 7; 7-9

Czyż Jezus nie powiedział jasno i wyraźnie "Jeżeli ktoś nie narodzi się na nowo z wody i Ducha, nie może wejść do królestwa Niebieskiego"

Dlaczego wielu usuwa słowo z wody? i wstawia swoje nauki?
Akurat dziś dodałem tekst od Zaca, właśnie o tego typu zachowaniach:
http://bozedlaczego.blogspot.com/2016/05/ostrzezenie-z-ostatniej-strony-bibli.html

Chrzest jest konieczny do zbawienia. 

Załóżmy, że potrzebujesz 7 zł aby kupić chleb aby żyć.
Pierwsze 1 zł - wiara w Jezusa Chrystusa
Drugie 1 zł - pokuta
Trzecie 2 zł - chrzest
Czwarte 2 zł - Otrzymanie Ducha Świętego
Piąte 1 zł - Pełnienie dobrych uczynków z Ducha Świętego (nie z siebie aby nie żyć według ciała dla własnego usprawiedliwienia!)

Ty wiesz, że za dwa złote (trzecie) nie otrzymasz chleba, więc nie troszczysz się o te dwa złote. Ty zostajesz ciągle przy 7 złotych. Myślisz, że wystarczy mieć 7 zł? ale jak chcesz zdobyć 7 złotych
nie mając dwóch złotych (trzecie)?

Dopiero gdy zbierzemy wszystkie pieniądze, posiądziemy wystarczające środki aby zakupić nasz upragniony chleb, który daje nam życie.

Nikt nie sprzeda Ci wycenionego chleba po 7 zł, za pięć złotych. 

I tak samo jest ze zbawieniem, nie chrzest zbawi Cie, ale jest on nieodłącznym elementem w doskonałym planie Boga Ojca aby dać Ci prawo wejścia do Królestwa Bożego.
Nie możemy stać jedną nogą na świecie a drugą w Niebie.

Wielu powie mi, "ale ja nie mam możliwości się ochrzcić"
Ja też nie miałem szczerze mówiąc, Szukałem półtorej roku, aż dzięki mojej Siostrze Kasi w Chrystusie, dołączyłem do zboru, gdzie Bóg pół roku później dał mi to co pragnąłem uczynić dla Niego. (Posłuszeństwo, oraz pragnienie podążania za Nim do końca, mimo wszystkiemu).

Także miałem obawy, że jutro może będzie porwanie kościoła i co wtedy? zostanę?
Także bałem się, że może umrę jutro i nie zdążę ?

Miejcie ufność w Boga, Ci którzy szukają Chrztu, Bóg jest wierny i sprawiedliwy, On nie pozwoli aby ten kto prawdziwie i szczerze wierzy, nie otrzymał zbawienia.
Każdemu da możliwość taką w odpowiednim czasie.
Nie umrzemy i nie spóźnimy się, bo On obiecał :)


Mnie Bóg przygotowywał półtorej roku do tego wydarzenia, wcześniej miałem w sobie ogrom pychy. Dopiero gdy zmienił mnie Duch Święty wystarczająco mocno, czułem jeszcze bardziej, że chce iść już na pewno za Jezusem i stało się :)

Chciał bym też przestrzec, aby nie chrzcić się, jeśli nie mamy przekonania do tego wystarczająco mocnego.
Było by to grzechem w oczach Boga.

Zaufajmy Panu, On naprawdę wszystko już zaplanował. Być może jutro dostaniesz propozycje chrztu? :)

Oby!

Niech Jezus Chrystus zamieszka w waszych sercach i wypełni was nowymi pragnieniami :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie życzę sobie wulgaryzmów i bluźnierstw.
Ów blog jest przeznaczony dla osób, które pragną zrozumieć Boga a nie krytykować Go.